Een logo is het visitekaartje van uw organisatie. Een goed logo heeft daarom duidelijk de uitstraling die bij uw organisatie past. Welk lettertype? Welke kleuren? Het is aan u.
Kies voor een logo dat niet in een kwartiertje in elkaar is geknutseld, kies voor kwaliteit!
Naam van uw organisatie
Een logo met enkel de naam van uw organisatie heeft voordelen. Het is voor de toeschouwer direct duidelijk hoe uw organisatie heet. Toch is het iets om mee op te passen. Het wordt snel saai en karakterloos. Het gebruik van kleur en bijzonder lettertypen kan dat bijvoorbeeld verhelpen. Zo is de naam van uw organisatie direct helder, maar saai is het niet.
Herkenbare, simpele vorm
De naam van uw organisatie is lang niet altijd noodzakelijk. U kan ook kiezen voor een simpele vorm. Er staat geen tekst in, maar door bekendheid op te bouwen legt de toeschouwer vanzelf de link met uw organisatie.
Gedetailleerde tekening
Ziet u een afbeelding wel zitten, maar is het u allemaal iets té simpel? U kan ook kiezen voor een meer gedetailleerde variant. Het voordeel is dat direct duidelijk is wat voor bedrijf u bent. Daarnaast kan een leuk plaatje een blikvanger zijn: mensen blijven langer gefocust op uw logo.